Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Samorządowego Żłobka „MAŁE MISIE”

Koncepcja pracy Żłobka oparta jest na celach i zadaniach zawartych  w aktach prawnych:

 

Ustawie o opiece nad dziećmi do 3 lat  oraz Aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w:

  • Regulaminie Organizacyjnym
  • Statucie Żłobka
  • Ramowym rozkładzie dnia

 

MISJA

 

  • Chcemy, aby nasze dzieci były ciekawe świata. Pomagamy im stać się samodzielnymi, poznać siebie i rozumieć innych.
  • Jesteśmy po to, aby wykorzystując naturalną potrzebę działania dziecka stwarzać takie sytuacje, które wyzwolą jego przeżycia i skłonią do kreatywnego ich wyrażania.
  • Pragniemy, aby tworzenie dawało naszym dzieciom radości nauczyło go twórczo myśleć i działać w przyszłości.
  • Przestrzegamy praw dziecka, dbamy o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
  • Staramy się, aby Wychowankowie potrzebujący pomocy znajdowali oparcie w opiekunach i specjalistach.
  • Stwarzamy atmosferę sprzyjającą akceptacji każdego dziecka, przeciwdziałamy izolacji społecznej i nietolerancji wobec wszelkiej inności.
  • Tworzymy warunki wychowawcze i edukacyjne zapewniające wspomaganie rozwoju dzieci zgodnie z ich indywidualnymi predyspozycjami.
  • Wychodzimy naprzeciw potrzebom i zainteresowaniom dzieci.
  • Wzmacniamy wiarę dziecka we własne siły i możliwości oraz zapewniamy osiągnięcie sukcesu.
  • Zmierzamy do tego, aby dziecko było świadomym i wrażliwym odbiorcą oraz twórcą sztuki.

 

WIZJA DZIECKA

  • Ciekawe świata
  • Wrażliwe
  • Radosne
  • Ufne w stosunku do opiekunów
  • Twórcze
  • Odpowiedzialne

 

ROLA OPIEKUNA _WYCHOWAWCY

  • Zawsze pomaga dziecku
  • Dba o zaspokojenie podstawowych potrzeb dziecka
  • Akceptuje każde dziecko
  • Zachęca dziecko do zabawy i nauki
  • Nie krytykuje dziecka za błędy
  • Rozwija i uaktywnia ciekawość świata

 

MODEL ABSOLWENTA KOŃCZĄCEGO ŻŁOBEK (umie, potrafi, zna)

  • Umie pracować w grupie
  • Cieszy się z osiągnięć
  • Jest tolerancyjny
  • Dba o innych
  • Radzi sobie w trudnych sytuacjach
  • Samodzielny
  • Wyraża swoją opnie
  • Wypowiada się swobodnie
  • Nie obawia się występów publicznych
  • Posiada podstawę emocjonalną do podjęcia edukacji w przedszkolu

 

WIZJA ŻŁOBKA

  • Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
  • Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
  • Tworzy warunki do nabywania przez dziecko umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi
  • Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie przyjętymi normami społecznymi i moralnymi.
  • Organizuje sprawne funkcjonowanie organów żłobka i zarządzania placówką.

 

KONCEPCJA PRACY ŻŁOBKA

  • Żłobek realizuje podstawę programową wychowania żłobkowego poszerzoną o kształcenie umiejętności muzycznych, plastycznych, zdrowotnych, ekologicznych oraz innej działalności statutowej
  • Żłobek osiąga cele zgodne z polityką zdrowotną
  • Zapewnienie ciągłego rozwoju i doskonalenia, jakości pracy.

 

FUNKCJONOWANIE ŻŁOBKA W ŚRODOWISKU LOKALNYM

 

  • Żłobek współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i
  • Żłobek racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa.
  • Udział w życiu żłobka, udział w uroczystościach w żłobku i poza nim.

 

METODY, FORMY, TECHNIKI PRACY Z DZIEĆMI

  • Dostosowane do wieku i możliwości dziecka
  • Atrakcyjne dla dzieci
  • Aktywizujące
  • Rozwijające wszystkie swetry edukacyjne i emocjonalne
  • Praca zgodnie z kalendarzem (pory roku, święta)

 

 

 

Data dodania: 2021-01-12 15:26:19
Data edycji: 2021-01-19 10:56:21
Ilość wyświetleń: 1671

“Kiedy śmieje się dziecko śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej