Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Samorządowego Żłobka „MAŁE MISIE”

Koncepcja pracy Żłobka oparta jest na celach i zadaniach zawartych  w aktach prawnych:

 

Ustawie o opiece nad dziećmi do 3 lat  oraz Aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w:

  • Regulaminie Organizacyjnym
  • Statucie Żłobka
  • Ramowym rozkładzie dnia

 

MISJA

 

  • Chcemy, aby nasze dzieci były ciekawe świata. Pomagamy im stać się samodzielnymi, poznać siebie i rozumieć innych.
  • Jesteśmy po to, aby wykorzystując naturalną potrzebę działania dziecka stwarzać takie sytuacje, które wyzwolą jego przeżycia i skłonią do kreatywnego ich wyrażania.
  • Pragniemy, aby tworzenie dawało naszym dzieciom radości nauczyło go twórczo myśleć i działać w przyszłości.
  • Przestrzegamy praw dziecka, dbamy o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
  • Staramy się, aby Wychowankowie potrzebujący pomocy znajdowali oparcie w opiekunach i specjalistach.
  • Stwarzamy atmosferę sprzyjającą akceptacji każdego dziecka, przeciwdziałamy izolacji społecznej i nietolerancji wobec wszelkiej inności.
  • Tworzymy warunki wychowawcze i edukacyjne zapewniające wspomaganie rozwoju dzieci zgodnie z ich indywidualnymi predyspozycjami.
  • Wychodzimy naprzeciw potrzebom i zainteresowaniom dzieci.
  • Wzmacniamy wiarę dziecka we własne siły i możliwości oraz zapewniamy osiągnięcie sukcesu.
  • Zmierzamy do tego, aby dziecko było świadomym i wrażliwym odbiorcą oraz twórcą sztuki.

 

WIZJA DZIECKA

  • Ciekawe świata
  • Wrażliwe
  • Radosne
  • Ufne w stosunku do opiekunów
  • Twórcze
  • Odpowiedzialne

 

ROLA OPIEKUNA _WYCHOWAWCY

  • Zawsze pomaga dziecku
  • Dba o zaspokojenie podstawowych potrzeb dziecka
  • Akceptuje każde dziecko
  • Zachęca dziecko do zabawy i nauki
  • Nie krytykuje dziecka za błędy
  • Rozwija i uaktywnia ciekawość świata

 

MODEL ABSOLWENTA KOŃCZĄCEGO ŻŁOBEK (umie, potrafi, zna)

  • Umie pracować w grupie
  • Cieszy się z osiągnięć
  • Jest tolerancyjny
  • Dba o innych
  • Radzi sobie w trudnych sytuacjach
  • Samodzielny
  • Wyraża swoją opnie
  • Wypowiada się swobodnie
  • Nie obawia się występów publicznych
  • Posiada podstawę emocjonalną do podjęcia edukacji w przedszkolu

 

WIZJA ŻŁOBKA

  • Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
  • Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
  • Tworzy warunki do nabywania przez dziecko umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi
  • Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie przyjętymi normami społecznymi i moralnymi.
  • Organizuje sprawne funkcjonowanie organów żłobka i zarządzania placówką.

 

KONCEPCJA PRACY ŻŁOBKA

  • Żłobek realizuje podstawę programową wychowania żłobkowego poszerzoną o kształcenie umiejętności muzycznych, plastycznych, zdrowotnych, ekologicznych oraz innej działalności statutowej
  • Żłobek osiąga cele zgodne z polityką zdrowotną
  • Zapewnienie ciągłego rozwoju i doskonalenia, jakości pracy.

 

FUNKCJONOWANIE ŻŁOBKA W ŚRODOWISKU LOKALNYM

 

  • Żłobek współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i
  • Żłobek racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa.
  • Udział w życiu żłobka, udział w uroczystościach w żłobku i poza nim.

 

METODY, FORMY, TECHNIKI PRACY Z DZIEĆMI

  • Dostosowane do wieku i możliwości dziecka
  • Atrakcyjne dla dzieci
  • Aktywizujące
  • Rozwijające wszystkie swetry edukacyjne i emocjonalne
  • Praca zgodnie z kalendarzem (pory roku, święta)

 

 

 

Data dodania: 2021-01-12 15:26:19
Data edycji: 2021-01-19 10:56:21
Ilość wyświetleń: 1740

“Kiedy śmieje się dziecko śmieje się cały świat"

Janusz Korczak
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej